Back to All Events

IT Support i fokus


  • Venue 81 Drottninggatan 81 Stockholm, Stockholms län Sweden (map)

För 22:a året i rad bjuder vi in till årets konferens för dig som leder eller arbetar inom IT-support. IT-support i fokus är mötesplatsen för dig som leder Servicedesk, äger processer eller ansvarar för tjänsterna i Servicedesk.

Årets konferens har följande fyra fokus områden:
Digitalisering, kunskapshantering, KPI:er och ledarskap

Digitaliseringen avgör hur tjänster levereras och hur vi supporterar dem. Roller och uppdrag för servicedesk kommer att förändras. Det ställer krav på kunskapshantering, kompetensutveckling och ledarskap. Sättet vi mäter och följer upp supporten på kommer att förändras. Digitaliseringen av kommunikationen har nu accepterats av kunder och nu måste din verksamhet möta de krav som ställs.

Support Services Institute och Talentum Events skapar tillsammans en konferens om IT-support och digitaliseringen,

Frågor om digitalisering som du får svar på konferensen:
Digitalisera första kontakten med kunden – hur kan tid frigöras till komplicerade ärenden
Vilka erfarenheter av support har företag som länge haft digitaliserade tjänster
Releasehanteringen måste motsvara kraven på en digitaliserad support
Vad händer när robotarna tar över supporten?
Hur kan digitaliseringen ge dig 24/7 service till en låg kostnad?
Hur ska du mäta effektiviteten i en digitaliserad support?

Du får höra praktikfall från:

  • Spotify
  • Handelsbanken
  • Scandic Hotels


Målstyra verksamheten och följa upp i en digital leverans:
IT-avdelningen står inför nya utmaningar när digitaliseringen slår igenom. Vilka krav kommer att ställas på servicedesk när rollerna förändras? Hur ska du som ledare kunna genomföra förändringen av sättet att leverera support och se till att dina medarbetare har rätt kompetens?

Hur digitaliserar du kunskapsflödet?
Frigör tid för kunden och kapitalisera på kunskap
Hur leder du ditt team genom digitaliseringen?
Digitaliseringens framfart sätter IT och servicedesk i en mer central roll inom varje företag

Även om du digitaliserar leveransen krävs en fortsatt stor förståelse för användarnas behov kombinerat med kunskaper hos medarbetarna i supporten. Ta reda på hur du kan klara utmaningen på konferensen.

Ledarskap och motivation – kritiskt för nöjda medarbetare:
Nöjda medarbetare ger nöjda kunder. Det visar erfarenheten från många servicedeskar. Men motiverade medarbetare kräver att du som ledare skapar rätt förutsättningar. På konferensen får du konkreta råd om hur du klarar rollen att coacha i det dagliga arbetet och behålla fokus på medarbetarnas långsiktiga kompetensutveckling.

Välkommen till IT-support i fokus den 20-21 oktober!

Earlier Event: August 31
Cherwell Global Conference
Later Event: November 2
itSMF Roadshow, Malmö