Back to All Events

IT-support i fokus


  • 7A Odenplan 65 Odengatan Stockholm, Stockholms län, 113 22 Sweden (map)

Om IT-support i fokus

Servicedesk som möjliggörare för digital utveckling!

För 23:a året i rad bjuder vi in till årets konferens för dig som leder eller arbetar inom IT-support. IT-support i fokus är mötesplatsen för dig som leder Servicedesk, äger processer eller ansvarar för tjänsterna i Servicedesk.

Tre områden kommer att vara fokus på konferensen:

Digitalisering, kompetensutveckling och ledarskap

Service desk har en nyckelroll i att göra det möjligt för företaget att digitalisera. Ju fler appar och tjänster som digitaliseras desto viktigare att supporten ger stöd till användare.

Digitaliseringen påverkar IT-tjänster levereras och hur vi supporterar dem. Roller och uppdrag för servicedesk kommer att förändras. Det ställer krav på kompetensutveckling och ledarskap. Digitaliseringen av kommunikationen har nu accepterats av kunder och nu måste din verksamhet möta de krav som ställs.

Support Services Institute och Talentum Events skapar tillsammans en konferens om IT-support och digitaliseringen som skapar kundvärde, ur agendan:

Frågor om digitalisering som du får svar på konferensen:

  • Digitalisera första kontakten med kunden – hur kan tid frigöras till komplicerade ärenden
  • Hur påverkar molntjänster servicedeskens uppdrag?
  • Event management för högre proaktivitet
  • Hur kan digitaliseringen utnyttjas av IT-support?
  • Nya kompetenskrav på medarbetare i servicedesk?
  • Förändringsledning – leda verksamheten till nya metoder och processer?
  • Releasehanteringen måste motsvara kraven på en digitaliserad support
  • Hur kan digitaliseringen ge dig 24/7 service till en låg kostnad?

Höga och förändrade kompetenskrav

IT-avdelningen står inför nya utmaningar när digitaliseringen slår igenom. Vilka krav kommer att ställas på servicedesk när rollerna förändras? Hur ska du som ledare kunna genomföra förändringen av sättet att leverera support och se till att dina medarbetare har rätt kompetens.

Ledarskap och motivation – kritiskt för nöjda medarbetare

Nöjda medarbetare ger nöjda kunder. Det visar erfarenheten från många servicedeskar. Men motiverade medarbetare kräver att du som ledare skapar rätt förutsättningar. På konferensen får du konkreta råd om hur du klarar rollen att coacha i det dagliga arbetet och behålla fokus på medarbetarna långsiktiga kompetensutveckling.

Välkommen till IT-support i fokus den 11-12 oktober!

Earlier Event: October 3
Cherwell Global Conference 2016
Later Event: October 20
Knowledge Inspiration Day 2016