Back to All Events

itSMF region Syd förmiddagskonferens om ITIL4, VeriSM och lite till...

  • Elite Hotel Savoy 62 Norra Vallgatan Malmö Sweden (map)

Årets första itSMF konferens i Region Syd fortsätter där vi slutade 2018 - med den senaste informationen om ITIL4. Utöver detta blir det föredrag om VeriSM och Employee Experience

Program

8:30 – 9:15 ITIL4 Foundation och mer, Johan Hansson

9:25 – 10:10 Enable continuous service improvement to your business, Fredrik Persson.

How you could bring Employee experience into your IT Service desk SLA´s and improve employee productivity

10:10 –10:40 Fika

10:40 – 11:25 VeriSM™ – Service Management i en digital värld, Reni Friis.

Reni Friis har 20 års erfarenhet inom IT, varav de senaste 10 som konsult. Har främst arbetat med service management inom IT, Ekonomi och HR-relaterade processer. Reni är även medförfattare till VeriSM Foundation og Practitioner samt har fokuserat på innehåll relaterat till Lean.

  • Introduction to background and purpose with VeriSM

  • How was VeriSM created?

  • Introduction to key elements in VeriSM

  • VeriSM case – how has it been used?

  • Short oritentation to training related to VeriSM

  • Reflections – Discussion about how VeriSM fits into an organisation and gives meening

  • Summary

(Föredraget hålls på engelska)

Earlier Event: November 28
Nexthink Experience '18 - London
Later Event: April 10
itSMF Expo’19