Cherwell Service Management v9.2 tillgänglig!

Nu har Cherwell släppt v9.2 av Cherwell Service Management (CSM) och med detta kan vi erbjuda marknadens kanske mest flexibla ITSM/ESM lösning avseende språkstöd.

CSM v9.2 kunder kan nu samtidigt använda sig av obegränsat antal parallella språk och ändå samarbeta sömlöst.

Exempelvis kan en 1st level support handläggare i Sverige använda svenska och samarbeta med en handläggare i exempelvis 2nd level support som sitter i annat land och använder ett annat språk - oerhört kraftfullt och flexibelt!

Chrewell_92_Browser.jpg

Ett annat exempel är om slutanvändare-portaler i flera olika språk används så kan en handläggare hantera Incidenter, Service Requests m.m. även om denne inte använder samma språk som slutanvändaren.

Utvecklingen av CSM's nya webbgränssnitt för handläggare och slutanvändare-portal pågår men lite nytt redan nu i v9.2

Det mest högprioriterade utvecklingsprojektet för Cherwell just nu är ett nytt webbgränsnitt för CSM baserat på "Responsive design". I v9.3 senare i höst hoppas vi få se mer av detta. Redan nu i v9.2 har det dock hunnit komma med några nyheter inklusive bl.a. lite ny "look-and-feel" på menyer m.m.

Nytt alternativt OOTB Service Catalog utseende inklusive ny sök funktion

Med v9.2 medföljer nu en ny alternativ design för Service Catalog. Denna har även fått en ny sök funktion där föreslagna sökningar presenteras efter att de första tecknen matats in.