Implementation & anpassning

En implementation av någon av de lösningar vi jobbar med skiljer sig väldigt mycket åt från såväl lösning till lösning som från kund till kund.

För implementation av en ny Service Management lösning kan det variera alltifrån 10-15 dagar till såväl hundratals som tusentals dagar beroende på bl.a. organisationens och dess processers omfattning och komplexitet och de anpassningar, automationer, integrationer m.m. som ska implementeras.

Dedicerade specialister med högsta nivån av certifieringar

En av hörnstenarna när vi startade Synerity var att vi ville representera och jobba med leverantörer och lösningar vi själva gillade och verkligen kunde stå för. Detta är fortsatt lika viktigt för oss och vi tror bestämt att det även märks i vårt arbete gentemot våra kunder att vi är lite extra passionerade i våra lösningar och att vi hela tiden ger det där lilla extra.

Något annat som är extremt viktigt för oss är att vi ska vara #1 kompetensmässigt på de lösningar och teknologier som vi jobbar med. Detta gäller såväl gentemot våra leverantörer som kunder. Det är oss de ska vilja höra av sig till först!

Projektmodell & genomförande

Vi har en lång och bred erfarenhet av implementering av projekt i alla storleksklasser, och har erfarenhetsbaserad kompetens och goda rutiner som säkrar en trygg och grundlig implementering för dig som kund.

För våra lite större implementationer och kunder involverar vi normalt minst två stycken av våra konsulter men med en som primärt ansvarig/huvudkontakt. Detta är även ett sett att skapa redundans och säkerställa såväl själva implementationen som efterföljande support.

På plats hos kunden eller på distans, I Sverige eller utomlands…

Beroende på projekt inkl dess omfattning och komplexitet, eventuella säkerhetsföreskrifter m.m. kan vi såväl genomföra stora delar av arbetet på distans eller helt och hållet i kundens lokaler. Några av våra kunder är även helt baserade utanför Sverige.