Cherwell Service Management (CSM)

En extremt anpassningsbar Enterprise Service Management-plattform, med flexibel licensmodell för både cloud och on-prem.

Cherwell Service Platform

Metadriven arkitektur och kodfri anpassning

Cherwell Service Management (CSM) är byggt på en modern metadata arkitektur som innebär en kraftfull, flexibel och snabbkonfigurerad plattform där man enkelt såväl kan anpassa Cherwell’s egenutvecklade lösningar som skapa sina egna lösningar och integrationer.

 
 
 
cherwell-synerity.jpg
 

CSM: En anpassningsbar Service Management-lösning med lägre implementationskostnad

Flertalet andra Service Management lösningar är långt ifrån så anpassningsbara som CSM. I många fall är enda möjligheten att vända sig till leverantören och efterfråga en framtida utveckling till någon av de kommande versionerna. De lösningar som dock går att anpassa är istället ofta krångliga och kräver tillgång till exempelvis Java utvecklare.

Här skiljer sig CSM kraftigt då dess “no code” baserade plattform innebär en betydligt lägre tröskel för att åstadkomma önskade anpassningar. Att det är enklare, går snabbare och kräver mindre specialistkompetens gör i sin tur att implementationskostnaden blir lägre. Eftersom kodbasen är helt separerad från applikationslagret kommer dina lösningar och anpassningar heller inte att sluta fungera när du uppgraderar till en ny version av CSM. Inte så dumt alls…

Vad skiljer Cherwell från mängden?

I tillägg till ovan har Cherwell Service Management för många egenskaper och kraftfulla funktioner för att alla ska få plats här men nedan några utvalda som bör nämnas:

 

Flexibla driftalternativ

CSM kan erhållas som en SaaS-lösning direkt från Cherwell alternativt som en licens för egen drift “On-premise” eller hos valfri driftpartner eller moln-tjänst. Genom CSM’s arkitektur är det enkelt att när som helst flytta CSM från ett driftsalternativ till ett annat.

 

Enkel och kostnadseffektiv licensiering

Enkel “all inclusive” licensiering enbart baserad på antalet samtidiga handläggare. Detta innebär bl.a. betydligt enklare licensadministration och inga överraskningar i form av extra licenser som måste köpas till för olika saker och så fort det tillkommer nya användare. Samt, och inte minst - oftast väldigt mycket lägre licenskostnader! Licenserna går att välja om man vill köpa eller hyra.

 

En anpassningsbar lösning med stöd för flera områden

CSM kommer “Out of the box” med stöd för bl.a. IT, HR, Facilities, Information Security, External Customer Service och SIAM.


 

PinkVERIFY™ Certifierad (CSM) och dess ITIL-stöd

Inom ITSM är CSM PinkVERIFY™ för 11st ITIL processer: Incident, Problem, Change, Configuration, Release, Service Request, Service Catalog, Event, Service Level, Service Portfolio och Knowledge Management.

 

Effektiv ärendehantering på flera språk

CSM har ett kraftfullt flerspråks-stöd inklusive svenska. Flera olika språk kan användas parallellt och olika handläggare och slutanvändare kan t.ex använda olika språk på samma ärende.

 

Cherwell's mApp-teknologi "Innovation of the Year" 2015

Cherwell’s mApp (“mergeable applications”) teknologi gör det enkelt att, via “mApp Exchange” dela såväl mindre som större lösningar, tillägg och integrationer som Cherwell själva, partners eller kunder utvecklat. För mApp teknologin tilldelades Cherwell utmärkelsen "Innovation of the Year" vid PinkElephant Excellence Awards 2015.

Synerity - Från konsult till ledande Cherwellpartner i Sverige och Europa

Flera av våra konsulter började jobba med Cherwell Service Management redan år 2013, dvs 2 år innan vi startade Synerity. Idag är Synerity såväl den ledande Cherwellpartnern i Sverige som en av de Cherwellpartners i Europa med störst teknisk kompetens och flest certifieringar.

Senaste nytt om Cherwell.