Freshworks

Uppfriskande enkel programvara som era team kommer att älska!

Freshworks grundades 2010 med affärsidén om att tillhandahålla bättre programvara till företag och organisationer – programvara som är klar att användas direkt, lätt att installera och använda och som kräver minimalt med anpassningar.

Freshworks första produkt, som lanserades 2011, var Freshdesk - en intuitiv, funktionsrik och prisvärd kundsupport-programvara. Sedan dess har produktportföljen växt successivt och idag erbjuds hela 12 olika lösningar - som kan användas var för sig eller på olika sätt samverka.

En av Freshworks flera framgångsfaktorer är dess fokus på design, enkelhet, användarvänlighet och användarupplevelse. Man härleder detta till s.k. “Indian Democratic Design” vilket baseras på “simplicity, self-reliance, scalability, craftsmanship and affordability”.

Freshservice

uppfriskande lättanvänd, men ändå kraftfull, servicedesk-lösning för såväl it som övriga företagsfunktioner

Freshservice lanserades för bara ca 5 år sedan men kan redan stoltsera med en stor rad utmärkelser och i augusti 2019 kom man även med bland lösningarna på Gartner’s Magic Quadrant för ITSM lösningar.

all 4.png

Freshservice - från en enklare IT service desk lösning till en fullfjädrad Enterprise Service management lösning

Samtidigt som Freshservice är enkel att komma igång med innefattar lösningen, eller snarare plattformen, även stora möjligheter för mer avancerat användande. Färdigt stöd för Enterprise Service Management finns såväl i Freshservice för bl.a. Fastighet, Finans, HR och Marknads-avdelningarna samt även för andra avdelningar som bl.a. Kundsupport, Sälj och Utveckling genom Freshworks lösningar Freshdesk, Freshsales och Freshrelease.

Freshservice och ITSM

Vilket Gartner nyligen bekräftade genom att inkludera Freshservice i deras Magic Quadrant för ITSM verktyg så erbjuder Freshservice ett kraftfullt stöd för ITIL och ITSM.

AI, Automation, Integrationer och mycket annan kraftfull funktionalitet

Listan på funktionalitet och möjligheter Freshservice och Freshworks övriga lösningar erbjuder är lång. Freddy, Freshworks AI, är smart, lär sig snabbt och hjälper till att såväl effektivisera och spara pengar som att ta kundupplevelsen till en ny nivå. 100-tals färdiga integrationer med många av de mest populära applikationerna på marknaden, kraftfull drag and drop Workflow designer, CMDB och Asset Management med relationsdiagram, språkstöd för över 20 språk inkl svenska, Mobil appar, Service Catalog och självbetjäning, omfattande Omni-channel stöd m.m…

Att Freshworks lösningar levereras som molntjänster som löpande uppgraderas automatiskt med minimala administrations- och förvaltningskostnader för kunderna gör heller inte saken sämre.

 

Senaste nytt om Freshworks: