ITSM-Processer Assessment

ITSM-processer Assessment är en tjänst skapad för att utvärdera och lyfta er organisations ITSM-processer. Många organisationer står inför utmaningar som långa lösningstider, akuta förändringar eller en förändringsprocess som är trög och komplicerad. Syneritys seniora konsulter med omfattande expertis och erfarenhet, kommer att genomföra en analys av er organisations ITSM-processer, identifiera nyckelområden för förbättringar och föreslå åtgärder för att implementera förändringarna. Genom att utföra denna genomlysning kan vi hjälpa er att uppnå nöjdare slutanvändare, effektivare IT-drift och ge er möjlighet att uppnå mål med högre träffsäkerhet.

Målet med denna tjänst är att:

• Utvärdera nuläget i era processer.
• Identifiera förbättringsområden inom områden som incident management, problem management och change management med flera.
• Ge rekommendationer och aktivitetsplan för att implementera förbättringarna.

Så här ser vår ITSM-Processer Assessmentmodell ut:

Fas 1 - Nuläge

• Våra resurser arbetar nära er personal för att lära känna er organisation.
• Vi ser över era befintliga ITSM-processer, hur ni nyttjar era system och verktyg för att identifiera styrkor och möjligheter till förbättringar.
• Synerity genomför intervjuer och studerar processer och rutiner för att hitta eventuella ”smärtor”, möjligheter och värdeskapande initiativ för er organisation.

Fas 2 - Strategi

• Med de insikter som samlats in under Fas 1 samarbetar våra resurser med er för att utveckla en strategi som adresserar era utmaningar och möjligheter, kopplade till era långsiktiga mål.
• Synerity ger rekommendationer om initiativ, processer och bästa praxis som kan hjälpa er verksamhet, skapa en mer strömlinjeformad och kostnadseffektiv miljö och nöjdare slutanvändare.

 
 
 

Vi pratar gärna mer om hur vi kan hjälpa just er!

Föregående
Föregående

Utvecklingstjänster för Freshworks Neoplattform

Nästa
Nästa

Resursförstärkning